Gwy wandelt

zondag 17 november 2013

Geen koude voeten

Toen we deze morgen Boekhoute binnen reden zagen we daar mensen warme kousen aan doen, vooraleer hun wandelschoenen aan te trekken. Het was immers de koude voeten tocht. Het had trouwens de laatste dagen flink wat geregend.
In de startzaal kwam ik onder meer Clément en Daniel tegen. Clément had al gewandeld. Daniel moest net als ik nog aan de wandeltocht beginnen. We besloten samen te stappen.
We opteerden voor de 24 km. Een tocht door de polders, een tocht naar waar vroeger de haven was, en ietwat onverwacht, ook een tocht langs oorlogsherinneringen.
Boekhoute lag niet aan het front in de eerste wereldoorlog. Het lag in wat men een etappegebied noemt. Naar aanleiding van de 100ste verjaardag van die oorlog, staan heel wat activiteiten geprogrammeerd. Op onze tocht passeerden we een kunstwerk dat de "draad" oproept. De dodendraad was een elektrische draadversperring die moest verhinderen dat mensen het oorlogsgebied verlieten.
Voor mijn foto's klik hier.
Terug in de startzaal kon ik bij de clubleiding om mijn lidkaart voor 2014 gaan. En ook de "Marching" met informatie over meer dan 2.000 wandelingen in 2014.
Ik zal vanavond alvast aan mijn planning voor 2014 beginnen.

Geen opmerkingen: