Gwy wandelt

woensdag 23 oktober 2013

Aan de kust in Westende

Gaan uitwaaien, genieten van de kust. Dat was het doel voor vandaag. De wandelclub "De Duintrappers" organiseerde een wandeltocht vanuit Westende. Daar ging ik naar toe.
Het was al tamelijk laat toen ik in de Calidris aankwam. Het was al na elven. Al tijd voor de middagboterham, zou een mens kunnen zeggen, maar ik schreef me in en startte meteen de tocht.
Lus 1 bracht ons onmiddellijk door een duinenstrook naar het landelijke achterland om dan terug te keren naar de duinen, en in de promenade met de stripfiguren te belanden. Een stevig windje blies het zand is ons gezicht. Dat uitwaaien was letterlijk.
Terug in de startzaal was het tijd om een croque monsieur te eten, en dan nog een lus te stappen. Ik opteerde voor de derde lus, die ons langs het militair kamp van Lombardzijde, het natuurgebied ginder, en langs de Ijzermonding bracht. Een tocht over het strand met de wind in de rug bracht ons weer naar de startzaal.

Er waren trouwens meerdere wandelfotografen.
De foto's van Iris heb ik al op Facebook gezien.
Marij en Willy kwam ik ook tegen. Willy heeft een uitgebreid foto-album op Picasa geplaatst, zoals we van hem al gewoon zijn.

Geen opmerkingen: