Gwy wandelt

maandag 7 juli 2008

Ik heb een vogel gezien

... en meer dan een. Zondag nam ik de lijnbus naar Lokeren. Ik wou wel meewandelen in de Molsbroektochten.
Lang geleden, voor ik het clubwandelen leerde kennen, wandelde ik ook veel. En toen was de Molsbroek een van mijn geliefde wandelplaatsen. De Molsbroek is een groot beschermd natuurgebied aan de Durme. De zwarte els voelt er zich thuis, en ook de vele vogels. Het is echt de moeite om tijdens de wandeling stil te staan en over de plassen en moerassen te kijken. Krijsende meeuwen kondigen het waterrijle gebied aan, en eens in het natuurreservaat is het genieten van de vele ganzen en meerkoeten. Het is om de watervogels te zien, dat ik deelnam aan de tocht. De Reynaertstappers uit Belsele richten deze tocht al voor de 16de keer in. En ze doen hun best om de wandelaar een uitgelezen parcours aan te bieden. De kortste afstand was 6 km, de langste 30 km. Ik zelf koos voor de 23. Behalve de Molsbroek bewandelen wij in een extra lus de gemeente Waasmunster, om meer precies te zijn het kerkdorp Ruiter.
En onder de 1445 wandelaars waren er ook veel vogels. Bij het buitengaan zag ik een groepje Trekvogels aan een tafel in de kantine. En op de lijst die aan de deur ging, las ik dat we met 60 Kwartels aan de tocht deel genomen hebben.
De website van de Reynaertstappers is: http://users.skynet.be/reynaertstappers.belsele/
Ik heb wat foto's geplaatst op Photobucket. Klik hier

Geen opmerkingen: