Gwy wandelt

zondag 31 december 2006

Kerstweek aan de Vitsemolen - Zondag

Zondag is het 24 december. Het is mistig buiten. We besluiten dan ook om vroeg naar Poperinge te vertrekken. Ik wil immers op ziekenbezoek om te zien hoe het Samuël vergaat. De trein is om 7u37. Ieder uur om 37 na gaat er een trein. Ik heb de laptop van mijn werk mee, en maak van de treinreis gebruik om mijn mail bij te lezen. Om 9 uur kom ik in Gent aan. Aan Sint Pietersstation blijkt dat ik meer dan een uur moet wachten. De eerstvolgende bus is pas om 10u15. Nu dan maar in het stationbuffet een koffie gaan drinken, en de kranten doorgenomen.

Ziekenbezoek
Thuis blijkt dan gelukkig alles beter dan verwacht. Samuël zit met zijn hand in het verband en moet zijn arm en hand in een bepaalde stand houden om de genezing te bevorderen. Het herstel vraagt bijna twee maand werkverlet, is hem verteld. Hopelijk heeft het geen blijvende gevolgen. Met zijn 4en (Evelien, Samuël, David en ik) kunnen we voor het middagmaal aan de tafel plaats nemen. David heeft voor opgevulde paprika’s gezorgd. Ondertussen ook de post doorgenomen, en nagelopen wat er op het internet gebeurd is. Maar veel tijd trek ik er niet voor uit. Om 13u25 neem ik de bus terug naar Gent, om vandaar verder te treinen. Door de zondagsdienst zijn er lange wachttijden, en ik wil graag voor de duisternis terug zijn.
Terug in West Vlaanderen
In Poperinge wordt ik opgewacht door een springende dochter die de aandacht vestigt op de plaats waar de auto geparkeerd is. Terug in Westouter wordt de kerstwake voorbereid. Lekker vers fruitsap. Hapjes: stukjes worst en chips. De hoofdmaaltijd wordt een fondue bourguignonne. Heerlijk intiem en gezellig zo met zijn vieren. En als slot ijstaart met koffie.

Buiten is het stil. Mist en duisternis houden de kerstfeesten besloten.

Lees ook mijn indrukken van de andere dagen in deze vakantiehoeve.
Naar mijn dagboek van deze kerstweek: KLIK HIER

Geen opmerkingen: