Gwy wandelt

zondag 31 december 2006

Kerstweek aan de Vitsemolen - Vrijdag

Zo een week vakantie is te kort. Het is nu al 29 december 2006. Vrijdag al. De laatste dag belooft de mooiste te worden. De winterzon doet moeite om door te breken.
Broekelzen
Een wandeling door de Broekelzen heb ik voor vandaag op het programma. Dit is een mooie tocht om de vakantie mee te besluiten. Ik dus naar het dorp van Westouter, en dan de Zwarte Berg op. Aan de Soldatenstraat sla ik rechstaf en stijg verder. Het pad is hier wat ruwer, maar helemaal mooi wordt het als ik het natuurgebied intrek. Natuurpunt heeft er een wandeling doorheen uitgepijld. Zo een broek vol elzen en ander waterminnende planten is vochtig en drassig. Het dun laagje ijs heeft de modder nog niet verhard. Het is leuk avontuurlijk wandelen.

Het is middag als ik terug op de Vitsemolenhoeve ben. Tijd om te vertrekken, naar huis.

Lees ook mijn indrukken van de andere dagen in deze vakantiehoeve.
Naar mijn dagboek van deze kerstweek: KLIK HIER

Geen opmerkingen: