Gwy wandelt

zondag 31 december 2006

Kerstweek aan de Vitsemolen - Aankomst


Met de trein vanuit Eindhoven naar Poperinge. In het NS-station een ticket gekocht voor 20€ 80cent. Om 12u32 de trein genomen en vijf uur later in Poperinge aangekomen. En vandaar te voet naar de Vitsemolen.

Het is al donker. Met een antracietgrijze jas en een zwarte rugzak, val ik als voetganger niet op. Bescheiden is het wel, maar veilig niet. Ik doe dan ook zo een reflecterende armband om. Het rood aan / uit geknipper doet de automobilisten vertragen. Het laatste stuk is echt donker. Met vreugde zie ik de lichten van de boerderij. De hoeve blijkt mooi met lichtslingers versierd te zijn.

Ginette was wat verlaat, omdat Samuël een ongeluk had gehad. Ze kwam na 19 uur in de hoeve aan. Dat was wat bijpraten met Rosa en Hans.

En dan huisje 1 in. We hebben hier geen televisie, ook geen internet. Ik lees een boek over Israel, een goed gedocumenteerde uitgave van Lonely Planet.

Lees ook mijn indrukken van de andere dagen in deze vakantiehoeve.
Naar mijn dagboek van deze kerstweek: KLIK HIER

Geen opmerkingen: